Kai Weber born in 1988 grew up in Wermelskirchen, Germany.
He was always interested in art since he could hold a pencil.
Early drawings faded into acrylic paintings in his 20's.
through permanent developement Kai discovered a few methods with mixed media during his studies of different painting styles. Thus to reciprocate the light and darkness in his very own creations new dimensions. 

He is a self-taught artist with a great variety of styles.
His biggest goal is to make a living out of his hobby one day.

Kai has a great interest in sharing his love for art, so he gave voluntary art lessons for kids.

"Painting changed my life. So i wanted to share my knowledge with other people and pass on that great gift of creation."

Selected exhibitions give the opportunity to get in touch with the ideas of his art and get inspired by it.

Kai Weber wurde 1988 in Wermelskirchen, Deutschland geboren.
Seit er einen Bleistift halten konnte, interessierte er sich für die Kunst.
Er wandte sich von frühen Zeichnungen ab und gab sich in seinen Zwanzigern der Malerei hin. 

Im Laufe seiner Entwicklung als Künstler fand er eigene Methoden, um mit verschiedensten Techniken und durchmischten Malstilen dem Zusammenspiel von Licht und Schatten eine neue Dimension zu geben. 

Er ist Autodidakt und sein größter Traum ist es, sein Hobby zum Beruf zu machen und voll in der Malerei aufzugehen. 

Kai hat großes Interesse sein Wissen über seine Kunst weiterzugeben und gab daher bereits ehrenamtliche Kurse für Kinder.

"Malerei hat mein Leben verändert. Also wollte ich mein Wissen und die Möglichkeit neues zu erschaffen mit anderen teilen." 

Ausgewählte Ausstellungen geben Inspiration und Einsicht in die Ideen seiner Kunst.

  • Instagram